Total 10'er mad

Total 10'er mad

Skolereformen gjorde skoledagene længere for eleverne, OG indførte mere bevægelse på skemaet. Det betyder at eleverne bruger endnu mere energi end før, så HUSK ekstra mad til 10-frikvarteret, så eleverne kan tanke op med ny energi.

Her er nogle gode idéer til nem og hurtig 10'er mad med god energi.


Ostepinde

Ostepinde er en nem og mættende snack sammen med et minirugbrød eller en bolle.


Søde æbler med overraskelser

Halvér et æble. Fjern kernehuset, og gnid skærefladen med citronsaft. Fyld tørrede tranebær, rosiner eller nødder i hullet, og pak, så det ligner et helt æble med en lille overraskelse i.


Friskt og koldt

Kom frosne ærter eller edamamebønner i små bøtter med låg. Så holder de sig kolde og friske.


Yoghurt med müsli

Server yoghurt i en lille bøtte med müsli til at drysse over. Husk ske.


Energiboks

Bland usaltede nødder og tørret frugt i et lille bæger med låg. Eller rist blandede nødder og mandler i ovnen (ca. 10 min. ved 200°), køl dem af, og ryst dem evt. med krydderi
f.eks. bbq i en pose.


Kokosæbler

Skær æbler i både og fjern kernehuset. Vend bådene i citronsaft og kokos.